Pe măsură ce lumea educației explorează strategii pentru a dota studenții cu abilitățile și cunoștințele de care vor avea nevoie pentru a fi inovatori de succes într-o forță de muncă din secolul 21, s-a pus un accent tot mai mare pe STEAM - disciplina educațională care implică studenții în jurul disciplinelor Știință, Tehnologie. , Inginerie, Arte și Matematică.
Mulți experți în educație consideră STEAM (și predecesorul său STEM) ca o componentă esențială a educației secolului 21. De ce? Potrivit Departamentului de Educație al SUA, „Într-o lume în continuă schimbare, din ce în ce mai complexă, este mai important ca niciodată ca tinerii națiunii noastre să fie pregătiți să aducă cunoștințe și abilități pentru a rezolva probleme, a înțelege informațiile și a ști cum să adune și să strângă dovezile pentru a lua decizii.” Îmbunătățirea acestor abilități se află în centrul educației STEM și STEAM.
În plus, absolvenții STEM și STEAM „joacă un rol vital în dezvoltarea de soluții semnificative la problemele societale, cum ar fi criza de sănătate publică (COVID-19) cu care ne confruntăm în prezent”, spune Michael Milligan, CEO și director executiv al ABET, o companie de tehnologie și organizație de acreditare inginerească. STEM Careers Coalition colaborează la un proiect COVID-19 Response Initiative, care examinează modul în care profesioniștii STEM își schimbă abilitățile ca răspuns la pandemia de coronavirus.
Ce este STEAM?
STEAM este o disciplină educațională care își propune să trezească interesul și dragostea pe tot parcursul vieții pentru arte și științe la copii de la o vârstă fragedă. Știința, Tehnologia, Ingineria, Artele și Matematica sunt domenii similare de studiu, în sensul că toate implică procese creative și niciunul nu folosește o singură metodă de investigare. Predarea competențelor relevante, solicitate, care îi va pregăti pe studenți să devină inovatori într-o lume în continuă evoluție, este esențială, nu numai pentru viitorul studenților înșiși, ci și pentru viitorul țării.
STEAM dă putere profesorilor să utilizeze învățarea bazată pe proiecte care traversează fiecare dintre cele cinci discipline și promovează un mediu de învățare incluziv în care toți elevii sunt capabili să se implice și să contribuie. Spre deosebire de modelele tradiționale de predare, educatorii care folosesc cadrul STEAM reunesc disciplinele, valorificând sinergia dintre procesul de modelare și conținutul de matematică și știință, de exemplu, pentru a estompa granițele dintre tehnicile de modelare și gândirea științifică/matematică. Prin această abordare holistică, elevii sunt capabili să-și exercite ambele părți ale creierului simultan.
„Există o sinergie dinamică între artele vizuale și științele naturii”, potrivit articolului intitulat „Communication Science Concepts Through Art: 21st Century Skills in Practice”, de Sandy Buczynski. „De exemplu, știința se bazează în mare măsură pe indivizi cu abilități de artă vizuală pentru a reda ilustrații detaliate, ilustrând totul, de la atomi la zebre. De asemenea, artiștii aplică gândirea analitică, liniară și logică pentru a-și compune și scala opera de artă.”
Buczynski și coautorii ei scriu: „Aceste spații paralele ale științei și artei sunt atrase unul spre celălalt de nevoile educaționale ale secolului XXI.” Educația STEAM, susțin ei, este deosebit de importantă în disciplinele științifice, deoarece „Următoarea generație de oameni de știință va trebui să-și dezvolte abilitățile de comunicare atât prin mijloace tradiționale de scriere și vorbire, cât și prin mijloace mai artistice, inclusiv ilustrare, animare, videografie, desene animate și modele.
Dincolo de clasă, atât oamenii de știință, cât și inginerii folosesc modele - inclusiv schițe, diagrame, relații matematice, simulări și modele fizice - pentru a face predicții despre comportamentul probabil al unui sistem. Ei colectează, de asemenea, date pentru a evalua predicțiile și, eventual, a revizui modelul ca rezultat. Cu toate acestea, mulți ingineri nu sunt deosebit de confortabili cu schițele; deci, conectându-i cu abilități artistice de bază prin STEAM și echipându-i să-și „vadă” mai bine ideile, îi poate ajuta să devină ingineri mai buni.
De asemenea, considerat a fi de mare ajutor în pregătirea studenților din gimnaziu pentru a reuși în învățământul superior, STEAM a câștigat popularitate în rândul educatorilor, părinților, administratorilor, corporațiilor și altor instituții.
De ce este STEAM atât de important?
În lumea de astăzi, pregătirea studenților pentru succesul viitor înseamnă expunerea lor la aceste discipline în mod holistic pentru a-și dezvolta abilitățile de gândire critică.
„Educația este sub presiune pentru a răspunde unei lumi în schimbare”, afirmă scriitorul de educație Jeevan Vasagar într-un articol din Financial Times. „Pe măsură ce sarcinile repetitive sunt erodate de tehnologie și de externalizare, capacitatea de a rezolva probleme noi a devenit din ce în ce mai vitală.”
Și cu cât studenții sunt expuși mai devreme la disciplinele STEAM, cu atât mai bine. Într-un studiu realizat de Microsoft, 4 din 5 studenți STEM (78%) au declarat că au decis să studieze STEM în liceu sau mai devreme, iar unul din cinci (21%) a decis să studieze STEM în liceu sau mai devreme. Cu toate acestea, doar 1 din 5 studenți STEM consideră că educația lor K-12 i-a pregătit extrem de bine pentru cursurile universitare în STEM. De asemenea, pare să existe o diferență majoră în raportul dintre femei și bărbați atunci când vine vorba de cei angajați în domeniile STEM. Atragerea mai multor fete interesate de disciplinele STEAM este o altă fațetă a mișcării.
Un cadru STEAM nu numai că îi învață pe elevi să gândească critic, să rezolve probleme și să folosească creativitatea, ci îi pregătește pe studenți să lucreze în domenii care sunt pregătite pentru creștere. Un raport al Biroului de Statistică a Muncii din SUA prevede o creștere a ocupațiilor legate de STEM și STEAM de 8% până în 2029, comparativ cu 3,4% pentru ocupațiile non-STEM. De asemenea, listează salariile medii anuale de 86.980 USD pentru locurile de muncă STEM/STEAM, comparativ cu 39.810 USD pentru toate ocupațiile.
Chiar și pentru studenții care nu aleg o carieră într-unul dintre domeniile STEM/STEAM, abilitățile dobândite de studenți dintr-o educație STEAM pot fi traduse în aproape orice carieră.
„Educarea studenților în discipline STEM (dacă sunt predate corect) îi pregătește pentru viață, indiferent de profesia pe care aleg să o urmeze”, spune inovatorul tehnologic și președintele Enterra Solutions Stephen F. DeAngelis într-un articol din Wired. „Aceste materii îi învață pe elevi cum să gândească critic și cum să rezolve problemele – abilități care pot fi folosite de-a lungul vieții pentru a-i ajuta să treacă peste momentele grele și să profite de oportunități ori de câte ori apar.”
O parte importantă a acestei abordări educaționale este că studenții care sunt educați în cadrul unui mediu STEAM nu sunt învățați doar materia, ci sunt învățați cum să învețe, cum să pună întrebări, cum să experimenteze și cum să creeze.
STEM vs. STEAM
Înainte de a exista STEAM, a existat STEM. Inovatorul cheie creditat cu actualizarea STEM la STEAM prin adăugarea artelor este Georgette Yakman, profesor de inginerie și tehnologie care a fost cercetătorul fondator al cadrului educațional STEAM în 2006.
Cu toate acestea, schimbarea nu a vizat doar „adăugarea unui alt lucru” la STEM. Yakman explică: „STEAM înseamnă mai mult decât convergerea artelor plastice și a gândirii de design în domeniile STEM. Artele liberale sunt „cine și de ce”, raționamentul, „ce și cum” ale STEM.”
Care este istoria STEM?
Acronimul STEM a fost introdus în 2001 de administratorii științifici de la Fundația Națională pentru Știință din SUA (NSF), care a folosit anterior acronimul SMET. În general, accentul extins al Americii pe educația în știință și tehnologie datează cel puțin din primele zile ale așa-numitei „Cursă în spațiu” dintre SUA și Uniunea Sovietică, care a intrat în viteză atunci când sovieticii au lansat Sputnik, primul satelit. să orbiteze Pământul, în 1957.
De ce „A” din STEAM este important în educație?
Școala de Design din Rhode Island (RISD), unul dintre primii campioni ai adăugării artelor la cadrul STEM original pentru a crea STEAM, a spus că acest lucru subliniază „simbioza dintre arte și științe” de o importanță vitală. Potrivit RISD, „Scopul este de a promova adevărata inovație care vine odată cu combinarea minții unui om de știință sau tehnolog cu cea a unui artist sau designer”. Fostul președinte al RISD John Maeda, un influent timpuriu pentru STEAM, a subliniat ideea că gândirea de design și creativitatea sunt ingrediente esențiale pentru inovare.
Adăugarea lui „A” (Artele) la disciplina STEM originală pentru a crea STEAM este importantă, în parte, deoarece practicile precum modelarea, dezvoltarea explicațiilor și implicarea în critică și evaluare (argumentare) au fost prea des subliniate în contextul învăţământul la matematică şi ştiinţă.
Adăugarea „artelor” la STEM pentru a crea STEAM înseamnă „încorporarea gândirii creative și a artelor aplicate în situații reale”, potrivit SteamPoweredFamily.com, al cărui articol „Ce este STEM și STEAM? A Guide for Parents and Educators” afirmă că, „Arta înseamnă descoperirea și crearea unor modalități ingenioase de rezolvare a problemelor, integrarea principiilor sau prezentarea informațiilor. Imaginează-ți un arhitect, ei folosesc inginerie, matematică, tehnologie, știință și arte pentru a crea clădiri și structuri uimitoare.”
Viitorul educației STEAM
Leonardo Da Vinci a vorbit cu ceva ani în urmă când a declarat: „Studiați știința artei. Studiați arta științei.”
Așa spune autorul, futurist și consilier în tehnologie de afaceri Bernard Marr, scriind pe Forbes.com că educația STEAM este esențială pentru „pregătirea copiilor noștri pentru a patra revoluție industrială”. Deși nu putem ști acum cum vor arăta unele locuri de muncă din viitor, „Este logic să ne educăm copiii cu abilitățile și capacitatea de a gândi în afara cutiei cu soluții creative. Acesta este ceva pentru care educația STEAM îi poate pregăti în mod eficient”, a spus el.
„Dacă copiii și studenții de astăzi sunt viitorul nostru, acesta este tipul de educație de care avem nevoie”, a scris Naveen Jain, fondatorul Institutului Mondial de Inovare, cu câțiva ani în urmă, când STEAM tocmai câștiga amploare („Schools Out for Summer : Regândirea educației pentru secolul 21“). Sistemul tradițional de „învățare standardizată, prin memorie, care predă la un test este exact tipul de educație de care copiii noștri nu au nevoie în această lume care este afectată de provocări globale sistemice, omniprezente și confuze”, a spus el. „Sistemul de învățământ de astăzi nu se concentrează suficient pe predarea copiilor să rezolve problemele din lumea reală și nu este interdisciplinar și nici suficient de colaborativ în abordarea sa.”
Același tip de gândire îi inspiră pe mulți educatori să stăpânească arta educației STEAM, astfel încât să își poată pregăti mai bine studenții pentru viitoare oportunități de carieră. Pe lângă cursurile și certificările online, una dintre cele mai bune opțiuni disponibile pentru educatorii care doresc să devină specialiști STEAM este să obțină o diplomă de master în acest domeniu din ce în ce mai esențial.